Två inlägg på en dag :)

Blev lite rastlös här på kvällen så jag bara kände för att skriva lite mer :) Nu när jag har varit sjuk så pass många dagar så har jag inte tränat heller, kände av halsen redan förra måndagen så då har jag inte tränat sen dess :( Jag som hade kommit igång så bra med mina morgonpass. Men jag ska bli riktigt frisk och pigg först innan jag börjar igen för jag vill då inte åka dit igen och innan jag blev sjuk så åt jag apelsiner varje dag till frukost och minst 1 kiwi om dagen, tydligt så är frukt inte bra för kroppen ;) PLUS att jag hade ju börjar köra kondition nästan varje dag, man tycker ju att detta i kombination borde vara bra för imunförsvaret men men...

Jag har länge funderat kring nya gardiner till vardagsrummet men det är inte bara att åka och köpa direkt, eftersom jag vill ha hissgardiner och våra fönster är så otroligt breda plus att jag vill täcka listerna också PLUS att jag har 3 stora fönster och ett fönster med en altandörr också... Jag har letat och letat efter cleana vita hissgardiner med en bredd på 160 cm men inte hittat några därför ska jag sy egna med lite hjälp av mamma :) Och det är inte så svårt heller eftersom jag ska ha sånna man rullar upp på rundstav och knyter band runt liksom och det enda man behöver göra är ju att sy två kanaler, 1 för gardinstången och en kanal för rundstaven, göra två sömmar plus två knytband så är det klart liksom :) Och vill man så man kan ju stila till dom att skriva ut ett fint möster på sånt där papper man kan strycka fast på tyg så vips så har man ju helt egna gardiner som ingen annan har :)

På fredag ska jag som jag skrev tidigare till Gävle för att se Brynäs - Färjestad med mina underbara damer och innan tänkte jag dra med Helene lite på stan, skulle behöva köp nya skor :) Ett par sneakers, också skulle jag bebhöva ett par nya svarta pumps, helst med öppen tå, också kanske ett par sommriga söta sandaler med lite kilklack eller nå. Hoppas det finns lite mer att välja på än här i lilla Sandviken :) Jag har så sjukt svårt att hitta skor, jag har breda och höga fötter liksom, direkt vid tårna börjar foten gå uppåt så det är svårt och sen är jag så sjukt dålig på att mactha skor med kläder. Fast man jobbar med kläder varje dag så tycker jag det är svårt, men roligt. Jag har ju inga problem med att tycka vad som är snyggt och fult på en annan människa men på mig själv fattar jag ingenting...

.. det är lika med hem och hus, hemma hos andra har jag alltid åsikter (som jag håller för mig själv oftast) om hur saker och ting skulle se bättre ut eller vara mer praktiskt men här hemma har jag inte en aning om hur jag vill ha det eller vilka färger jag vill ha...

Ja de vart ju en del nu iaf och nu ska jag hoppa i kojan så man kommer upp imorgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0