11 mars

Man hinner inte med dagarna och veckorna som bara rusar förbi en, idag är det söndag och det är lika med ledig men tront på fan då att jag vaknar klockan åtta sharp. Man tror man drömmer. Tog tillfället i akt och slängde i en maskin med tvätt, har jag tur har jag allting klart före tolv och det är ju lyx, samtidigt som man har gått upp tidigt så har man tvättfan klar också :)
Igår skulle Mathias mamma ha kommit hem till oss för att kolla på melodifestivalen med oss men Mathias var så dålig från i fredags då han var ut med jobbet så vi skulle ta det en annan gång, så vi hade mys bara han och jag istället så dert var mysigt också. Höll på att bli medtjatad på en utgång och jag var såååå sugen men vi ska på 60-årskalas nästa helg plus att Babbe fyller 29 så det är party hela helgen då. Lika bra att jag höll mig igår känner jag idag! Tänka sig att lika dålig på den enda dagen man är ledig uscha

Funderar om jag ska städa lite mellan maskinerna, dammsuga lite, när man har TRE katter så blir de fort dammigt och små minikatter virvlar omkring på golvena. ÄCKLIGT jag vet men jag skulle aldrig byta ut dom mot något, sen när missarna våra försvinner ska vi inte skaffa några nya, möjligtvis en hund om några år då jag lever som hemmafru efter ha vunnit drömvinsten på lotto.

Och en sak till det här med hemmafru, "jag skulle aldrig klara av att vara hemmafru" bullshit. Det skulle väl hem som helst klara av, förstå vad man skulle få dagarna att gå och vilken fint hem man alltid skulle ha, jag kan göra listan typ hur lång som helst. Plus att den dagen man skulle få barn så skulle man ju ändå låta den gå på dagis, dock kanske inte varje dag eller hela dagar. OCH skulle jag haft den möjligheten så skulle jag vara hemma och kanske jobba frivilligt på katthem eller dyligt för det är något jag verkligen skulle vilja lägga ner tid på, även nu men det känns som att mina dagar är spräckfyllda nu som det är.

Ja det vart huller om buller och massa skit...

hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0