Tisdagskväll :)

Fullt upp varje dag denna vecka, idag var det morgonmöte med gallerian för att disskutera angående stora träffen som är om någon helg som jag heeelt glömde bort, men som tur kommer det ett infoblad om vad som sas och bestämdes :) Man har ju sjukt mycket i huvudet och allt fastnar inte. Imorgonbitti vid öppning skulle vi egentligen få besök av en säljare som heter Andreas och säljer Galago Wear men han kom idag istället så då slipper jag fundera på det tills imorgon. Imorgonkväll har gallerian shoppingkväll vilket innebär öppet till klockan 20 :) Det brukar bli bra drag på dessa och vi har full styrka i butiken :) Vi har stora förhoppningar :) Och torsdag är jag fortfarande osäker på om vi har något spännande förutom skjutningen på kvällen :) Och sen på fredag drar vi till Borlänge för att träffa Niclas från Rut m.fl för ytterligare vårinköp på tjejsidan.

Jag och Mathias har haft långa disskutioner kring om vi behöver två bilar (nu har vi tre), jag anser att vi bara behöver en, eftersom jag jobbar på stan och dit kan jag ta mig antingen med cykel, buss eller om jag får skjuts ner av mamma. Medans Mathias tycker att vi behöver två för att jag ska känna mig fri när han jobbar. Men förstå vad extra kostnader det innebär. Att äga två bilar med försäkringar, bensin och lån (bara ena är lånad till) det är fan dyrt. Därför när vi nu går in i sparläge har jag äntligen fått honom på min sida. Den lilla volvon ska ju bort och våran fina Saab ska också väck. Fast både jag och M är sjukt nöjd med Saab och vi kommer fortsätta köra Saab när det blir bilbyte nästa gång. Bilen som vi kommer behålla är den röda Skodan, den går sjukt bra bara att jag kör den så sällan att jag och kopplingen inte riktigt är överrens ännu, men det kommer plus att så fort man pillar på gasen så varvar den så sjukt, låter som en kärring som kör ibland.

En till god nyhet är att vi kommer börja bli ledig varannan lördag, våran underbara moster Marita ska börja jobba varje lördag åt oss när hon "går hem" från sitt säsongsjobb i oktober på så sätt blir vi lediga lördag OCH söndag vilket kommer bli rena rama lyxen för både mig och Angie.

Vi funderar på att ha en tjejkväll i butiken vid löning i November andledningen till detta är ju för att det är sååå många tjejer som inte ens vet att vi har kläder för tjejer och nu när vi verkligen har satsat och köpt hem DUBBELT så mycket tjej än vad Ulla gjorde så vill vi verkligen visa att vi har tjejkläder och när vi har så otroligt bra märken så som Rut mfl vilken är ett skitbra märke pga deras otroligt billiga kläder, snygga och verkligen prisvärda dock är det lite minus vilket är de stora packena de ligger på 12, 24 eller 48 pack beroende på vad det är men det är skitsvårt att få alla såld till ordinarie pris och att storlekarna är så dumt sorterade, 2 xs, 4 s, 6 m, 2 l och 1 xl ibland ingen xl. det är dumt, de stora storlekarna går först och kvar sitter man med xs och s.

Detta blev hemskt långt så det får räcka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0