Snart december

Hela november har snart gått och första advent var igår! Först och främst jobbade vi(jag o angie) fram till klockan 17 på Bokia där innertaket hade rasat in på ett ställe, kul start på dagen liksom. Mamma och moster var i butiken och slet, det var tydligen bra med folk eftersom det var skyltsöndagen och våran ett årsdag i gallerian. kul kul. Dock går det riktigt segt och hoppas att julhandeln drar igång ordentligt snart!!! När vi slutat kl 17 åkte vi hem till andra mostern Kerstin och hade första adventsmys. Sedan begav vi(jag, mathias, angie & andreas) oss till ica handlade det vi skulle inför tacokväll och dagen avslutade vi med god tacos, sällskapsspel och glögg för karlarna. När klockan begav sig efter midnatt så fick det vara nog. Skjutsade hem Angie och en bra full Andreas och sen åkte jag hem och kröp i kojan med min karl :)

Idag måndag har jag jobbat till klockan 18, kom hem till ett tomt hus eftersom Mathias har em, gjorde iordning min adventsljusstake som jag aldrig brukar göra själv i vanliga fall men kreativ som man är så blev den riktigt bra faktiskt inte lika traditionell som alla andras brukar vara, dock planterade jag också en hyacint på brickan med ljusen och det ska bli spännande och se om Mathias reagerar på denna, han var allergisk förut men jag tänkte dra en shysst vals om att de har kommit en ny sort som allergiker tål :) För han tror han fortfarande är allergisk och så fort han ser en blommande växt så blir de livat! ;)

Ja tänka sig att 2011 snart är slut, detta år har bara rusat iväg och vi har knappt hunnit fundera och disskuterat kring butiken, utvärderat året liksom. Dags för det tycker jag, om det är något vi ska ändra på, nya marknadsföringsvägar och vi ska göra en riktigt budget, vi har bara kört på detta år för det är svårt att göra en budget när vi inte kan jämföra med föregående år. Nu gäller det att öka varje månad :) Det har vi gjort med hennes siffror också, men nu kan vi göra de på riktigt! :)

Vart lite långt det här inlägget men det blir så när man inte skriver så ofta :)

Men detta får räcka :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0