ParisNewYorkLondonRioL.A osv...

Alltså det finns så många olika resmål i världen som jag vill besöka att jag vet inte vart jag ska börja. Alltså tänkte jag göra en liten lista här på alla resmål och varför.

Paris - Jo för att jag vill se Eiffeltornet, och se Frankrikes huvudstad :)

Rio de janerio - Brasilien är ju ett sånt där litet glömt resemål, man hör ju alltid folk säga att dom ska till Mallis eller Kreta, ja sånt där vanligt turistställe. Men det är sällan man hör folk säga "Drar till Rio en vecka". Jag vill uppleva Brasiliens hjärta plus att jag vill se Jesusstatyn som är gjord utav svensk betong(?) Tror också det är ett solsäkert resemål :)
 
New York - Behöver jag ens skriva en bra anledning? Haha.. New York kommer alltid vara NY. Ett måste är att besöka Louis Viuttons butik (som betalar en kvarts miljard om året i hyra) Ground zero är ju också på prio listan. Och Central Park, Time Square behöver jag fortsätta :P

Dublin - Irlands natur kan vara den vackraste i hela världen? Och varför inte försöka åka detta år då vi har våran barndomskompis Saman som bor där just nu! Passa på :) någon som sa att man ska uppleva St. Patricks day och den dagen har precis varit. Men det kommer ju fler sådana dagar :) Fast jag inte är ett big fan av whiskey är det ett måste när man är i Irland :)

London - Ligger 1½ timme bort, det tar kortare tid att åka till London än vad det gör att åka till Arlanda för fan :P Haha, Lite avis på L-M som ska dit i April :) Absolut ska man ju besöka Madame Tussadus museumet :) London eye och Europas dyraste shoppinggata New Bond Street.

Los Angeles - Hela Cali är ju ett måste, men L.A är ju prio ett :) Kodak theatre, Sunset blvd, klimatet och trycket i staden.

Venedig - En stad på vatten! Sjukt romantiskt och vackert!

Rom - Här finns de så sjukt mycket att se, Fontana di trevi, spanska trappan, Vatikanstaten, Sixtinska kapellet, Colosseum ja jag kan fortsätta och skriva bara ett inlägg om Rom men detta får räcka :)

Hawaii - Att besöka Pearl Harbor och se alla skepp som finns kvar efter attacken av Japanerna är väl det enda som skulle dra en dit, plus solen, stranden och havet :)

                                  

Jaa alltså det är ju en liten del av alla resmål jag vill besöka :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0