MARS!

Jaa det är mars! 13 mars för att vara exakt. Det är söndag, och det är ju den enda dagen jag är ledig på hela veckan, därför är jag sugen på att ta en långpromme och avsluta med en solning :) men angie ligger fortfarande och sover, klocka e ju förtusan tjugo i elva. skärpning liksom. Jag vaknar alltid vid 10 när jag är ledig, kliver man upp halv nio 6 dagar av 7 så blir hjärnan inställd på de liksom, vet dock inte om de är bra eller dåligt, jag hinner ju med en massa om jag går upp tidigt :) idag ska jag ta reda på all rentvätt som blev tvättad under veckan, orkar inte springa ner i källaren varhe morgon för att hämta ett par trosor liksom. haha...

i dag är söndagen som min kära vän Helene och hennes käresta åker till Thai, mina tankar går till dom just nu. 2 veckor i soooolen skulle vara helt jäääävla wonderfull alltså! därför jag vill sola idag :) haha :P

jaaahaaa vad är det mer man brukarr skriva om för att själv minnas nästa år denna tid, träffade mina bästaste tjejer i torsdags för en bio och massa skitsnack :) ses alldeles för sällan och det är ju faktiskt mig det kan skyllas på eftersom jag jobbar 10-18 mån-fre och 10-15 lör så orkar jag  inte göra ett jäääkla skit sen. det blir ju så sent på vardagarna eftersom antingen ska jag ta mig till gävle eller så kommer dom till mig och sen är ju de läggdags för mig om jag ska orka jobba dagen efter. men förhoppningsvis kommer de mer energi nu när solen börjar lysa på oss och dagarna bli ljusare och längre. kan knappt vänta på första dagen vi går från jobbet sätter oss och tar en cider :) jag tycker lobbys uteservering var bra förra året, liiiite liten kanske men det var ändå toooookmysigt tycker jag! för att inte tala om att skiiitroliga utekvällar vi hade förra året, man var ju dålig varje torsdag, lördag och söndag. ibland fler dagar. men det är bara sommar 2-3 månader om året.

what else is new? rusten i vårat hus? eehhmm.... köket är inte klart än.... så sakta går det här... men en sak som är bra är källartrappen börjar ta sig, det eeeeenda som är kvar ju är att lägga mattan på trappstegen. den ligger nere i källaren nu och det är bara att limma dit den eller hur man gör :) Dock känner jag att jag gäääärna vill hjälpa till med detta men det finns ju faaaan aldrig någon tid tillsammans. efter trappen ner till källaren ska köket göras. inte ett enda projekt till. KÖKET SKA BLI KLART punkt och slut.

SEN efter köket blir de källarprojekt; tvättstugan ska klinkras, målas och upp med Elfasystem. bastun ska klinkras, utrymmet utanför bastun ska klinkras, kaklas, ny dusch. Hobbyrummet ska bli en relax, golvvärme, de ska klinkras, kanske kaklas, och det ska in en stor jaquzzi och det ska inredas med fina rottingstolar och bord, här står det just nu en skiiitful vedkassett som vi ska ta bort och ersätta med antingen en fin öppen spis eller en braskasett :) förstår ni på vintern och det är iiiiiskallt ute så sitter man i jaquzzin och kollar in fina elden medans snön yr utanför :) love it. Sen ska alla fönster bytas nere i källaren helst frostade :) alla dörrar ska bytas där nere.

SEN efter allt det där ska vi börja med övervåningen, golven ska bytas i alla rum, sen ska bli valnötsgolv i alla rum. I vårat sovrumm ska vi slå bort väggen till snegarderoben så att sovrummet blir större sen ska vi blå bort garderobsväggen och sätta skjutdörrar med speglar på :) det var väl lite som ska göras.

Nu ska jag börja klä på mig för en promenad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0