Lördag

Deprimerad? Har läst någonstans att när man är deprimerad så vill man inte göra någonting, man vill inte ens jobba. Sover mycket och har ingen matlust eller så äter man hela tiden. Jag kan känna mig så, men jag ser mig själv inte som en deprimerad person. För hade jag fått välja hade jag varit hemmafru och tagit hand om hemmet, trädgården på sommaren, baka, och rusta & dona hemma.

Jag vill inte jobba 6 av 7 dagar i veckan och känna mig så tvingad att göra saker på min lediga dag så att det blir sådan ångest, jag längtar tills den dagen jag och Angelica kan fokusera allt på butiken och jobba halvtid, endast halvtid utan ett annat jobb på halvtid. Man kan vara ledig så mycket mera. Men denna tid kommer inte komma iår, kanske inte ens nästa år. Vi har inte pratat så mycket om hur lång tid vi ska ge det, men kan vi inte leva på det på 2 år så kanske vi ska börja fundera på hur vi ska göra. Att avveckla är inga problem, bara att det kan ta lite tid. Men det jag vet är att jag alltid kommer vilja vara egen företagare eller chef. Att jobba under någon annan är ju ett alternativ men jag undviker det helst :)

Ja hade jag något mer att ta upp här? Tror inte det så..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0