Onsdag

I dag slutade jag tidigt, fick skjuts hem av mor min :) Vattnade hallonhäcken och jordgubbsplantorna :) Hoppas dom kan börja grönska snart, även att häcken ut mot Årsundavägen kan börja slå ut snart, börjar bli lite less på alla som stirrar in, snart kommer de väl bli en olycka. Men folk kanske inte vet att det ligger ett hus här eftersom häcken har ju växt out of control, hoppas iallafall att vi får iordning på häcken nu så den växer fint och bra :)

Hoppas att värmen kommer snart så det går att vara ute lite mer, i går efter att jag har vart och köpt lite penseer och tänkte plantera i lite amplar så höll jag på att frysa fingrarna av mig och trädgårdshandskar hjälpte inte för fem öre, dom kom bara i vägen så det var då ingen idé. Hängde upp vid entren och på altanen :) Planterade även i min zinkvattenkanna :) Och åh vilken fin färg de var på dom :) Lite orangeaktik :) Jättefina!

Från det ena till det andra så har lite tegelplattor på taket spruckit och vi skulle behöva kring 20-30 styckna och vi funderade vart vi kunde få tag i billigt eftersom vi ändå ska byta tak om något år så vill man inte betala massa av pengar för något provisoriskt, men då kom kusin Andreas på att hans farfar hade i hans stuga så vi åkte dit och plockade 30 plattor och någora nockplattor :) Helt perfekt :) Då ska de bara bytas också :)

Guuuud vad jag längtar till värmen och sommarna å semestern så vi kan börja bygga om garaget och byta tak på de. ¨De ser ju så jäkla tattigt ut nu alltså, tillbyggnader med olika material och taket som har släppt all färg för tio år sedan, minst. Nej lite ordning så ska de bli skitbra :)

Nej nu ska jag dammsuga och plocka lite, Mathias har eftermiddag så han kommer inte hem förren sent i kväll! Men jag sitter och väntar här tills dess! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0