Onsdag 12 maj!

För det första vill jag gratuelera min kusin Andreas :) Sen kan jag börja skriva om min dag!

Började jobbet klockan 10 och hade massa skoj att göra fram till klockan 14 då jag gick hem för dagen, åkte till Valbo på en gång för att kika på en diskho på Ikea :) Hittade en perfekt och vi slog till på en gång! Vart lite annat krims krams som vanligt på Ikea, gick in på Coop och köpte 2 påsar Algomin gräsgödsel, letade reda på 2 påsar som var sönder och med lite kontakter på gamla byggen fick jag en generös rabatt på dom!

Saknar byggen så otroligt mycket faktiskt, förstod inte hur bra jag hade det där förren jag valde att lämna det. Men vad gör man inte för en fast anställning kan man tycka. Hade jag fått göra om samma val idag hade jag stannat kvar på Coop, utan att tveka. Till slut kanske man hade fått en anställning eller så kanske man hade hittat på något annat att göra!

Visst så hade vi inte bott i vårat hus om jag hade stannat på Coop men man kanske hade haft det bättre på annat håll istället. Vem vet?! Ingen men det går inte heller att fundera kring sina gamla val heller för då skulle man blir helt tokig! Förresten så är jag redan tokig på mina gamla val i livet! Så vad gör det om man fortsätter grubbla lite till?

Ja vidare till annat, i morgon är vi lediga på Sandvikens Nya Bokhandel, och vi alla är mycket nöjda av situationen :) Samtidigt som jag slutade klockan 14 idag så fick jag lite långledighet :)

Ja efter att vi var till Valbo så åkte vi ner på stan och vi gick in på Intersport och snackade lite med Jönsson. Valde att köpa ett par nya springbyxor, tights! Haha, Jönsson rekomnerade dom starkt så jag slog till. Dom satt som ett smäck som tights ska göra! Jag har alltid tyckt att det ser så löjligt ut med tights men jag ger dom en chans! För det var tydligen en befrielse och springa med spända byxor! Jag får ta och inviga dom imorgon tänkte jag!

Sprang en sväng igår också, men jag fick så himla ont i hälsenorna så jag tog en kortare tur också fick Mathias hämta mig i Norrsätra. Men ack så skönt det var att springa lite, så otroligt härligt att komma in i andra andningen och bara köra!

I morgon tänkte jag åka till Högbo eller Stensätra och köra 2½ kilometerssträckan och ta tid! När jag var i min ungdoms bästa form så sprang jag 3 km på 14 minuter och efter min månad i USA sprang jag 2½ på 17 minuter. Det säger ju allt, så jag lägger all skuld på USA resan ;)

Nu vart de ett ganska långt inlägg men jag fick ju skriva av mig lite!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0