1 Maj 2010

Ja det är maj månad och i går var det sista april som firades med fest hemma hos oss :) det blev lite folk och vi hade fullt sjå att hålla katterna inne medans folk gick in och ut från altanen men vi klarade oss fint :)

Det blev inte så sent, de sista gick vid halv två tiden och då hade Mathias somnat för länge sen, då satte jag igång med att städa och plocka burkar å flaskor :) gick upp och skulle lägga mig men det var då ingen ide då karln snarkade som aldrig förr, tog mitt pick och pack å gick ner till soffan och la mig :) Vaknade pigg och allert vid sju tiden då solen lyste och det var klarblå himmel, heeelt underbart men jag somnade om och vaknade vid 10 tiden, då var solen ett minne blott och jag klev upp :) Väckte karln och började dona med de sista :)

Drog till Hofors och fikade hos Mathias bror Mikael som fyller år idag :) Sen hälsade vi på Erica, Freddy och lilla Felicia :) Lekte en stund sen drog vi hemmåt :) Nu har vi ätit lite mat och nu kikar vi på tv :) Hade planer att måla taket i gästrummet men Mathias tyckte att vi skulle göra det i morgon så jag gav med mig och sitter nu i soffan och latar mig :) Vi har bestämt färg i gästrummet nu och de kommer mig plommon/lila åt något håll :) En ganska mörk fondvägg med plommon/lila och sen vita vägger på resten tänkte vi :) Det blir ett perfekt mysrum/gästrum och i framtiden blir de ett perfekt sovrum också :)

Sist jag skrev så glömde jag skriva att jag har blivit ljushårig :) Är ganska ljus nu faktiskt och trodde aldrig att jag skulle trivas så bra i denna färg som jag verkligen gör :)

I morgon är det söndag och vi är lediga båda två :) Tänkte åka och köpa lite plantor för att sätta i lite amplar och blomlådor jag har köpt men eftersom de fortfarande är lite frostnätter tänkte jag vänta någon vecka till :) Orkar inte hålla på att ta in dom och de så de får vänta :)

Så i morgon blir de att hålla på inne, men hoppas att de är fint så man kan vara ute också, att måla taket tar ju högst 2 timmar och börjar man i tid har man hela dagen på sig att vara ute och dona i trädgården :)

Klockjäveln är redan nio snart och dagarna går så fort när man är ledig, men nu ska vi fundera på att ta in en extrajobbare på Bokia så att vi anställda kan vara lediga mer, som det är nu jobbar vi 10-18 varje dag utom en dag vi veckan då vi slutar 14 sen var tredje fredag slutar vi 14 också, men jag och resten av brudarna vill ha mer fritid så vi ska få en ledig dag i veckan i stället och det är ju guld värt för mig!

Ja min kära blogg nu ska jag kramas med mitt livs kärlek och njuta av ledigheten tillsammans!


Kommentarer
Postat av: kusin therese

då tycker jag att ni på bokia kan anställa mig :) jag är arbetslös och arbetsvillig :D

2010-05-02 @ 23:14:23
URL: http://tettebus.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0