Pantbrev och lagfart...

... är ord jag aldrig i hela mitt lvi har hört förut, inte Mathias heller, och vi fick förklarat för oss att de är avgifter som kommer  vid ett husköp, jag kontaktade mäklaren med det här pantbreven och det låg på 836.250 tror jag, upp till 1095000 är det 258750:- och 2,5% av de är  6460:- som vi måste ha i kontanta pengar, sen det här med lagfart vilket jag heller inte fattar varför de finns, men de skulle bli 16.000:- ca, tillsammans blir de ca 22.000:- som vi ska ha men inte har till ett hus, så för våran del blir de inge hus än på ett tag tyvärr. Men timmen hos banken i går gav oss mycket, vi fick massa papper med oss hem som vi ska gå igenom ikväll tänkte vi :)

För er som inte vet vad pantbrev så ska jag som inte heller riktigt vet förklara lite :) HAHA. Varje hus har pantbrev de kan vara 1 de kan vara 8 och så vidare. Pantbreven tillsammans ska ligga på summan man köper ett hus för och i vårat fall 1095000:- de som inte finns med (258750:-) ska 2,5 procent betalas kontant och de blev då 6450:-

Lagfart vet jag inte vad är så de kan jag inte heller förklara för er vad de betyder, men vet ni kan ni ju slänga in en komentar :) Själv ska jag läsa lite på internet vad de kan vara för påhitt :P

En annan har hållt på att bli sjuk i 5 veckor och de bryter inte ut, man får gå och må halvtaskigt och skithängig innan de kan bryta ut nån gång!!! DRYGT


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0