03.51

Står klockan på och vi sitter och kikar hockey, JVM finalen mellan Kanada och Sverige och jag sitter och skakar av irritation och ilska. Man brukar oftast skylla på domaren men det här tar fan priset. Fy fan vilken jävla skitdomare, kunde jag skulle jag spöa han. För att inte tala om nr 7 i Kanada, vilket jävla skämt. Han ska sänkas, fy fan. Lite roligt att Kanada kan crosschecka hur fan som helst åka på målvakten 4 gånge utan att någonting händer för att inte tala om svensken minns inte vem de var som fick klubban i munnen och där står linjedomaren och kollar men inte gör ett skiiiit åh vilket jävla arsel.

Sverige tog ut Markström och nu är de avgjort, de svider i hjärtat lär jag säga. Jävligt tråkigt att Kanada får göra huuur fan dom vill, för att inte tala om Kanadas suppotrar buar åt Sveriges spelare och inte skäms för det heller, jävla piss.
Sverige fick ett mål iallafall och de tystnade i hela arenan. Inte många svenska i publiken och de var inte mycket som hördes i tvn.

Hörde också att i varenda match som spelas i Kanada får just Kanada jämt en Amerikansk domare och dom får göra allt dom gör de lättare för dom själva.

Nej nu börjar jag grina och nu ska jag gå och sova, för det här suger. Wikegård sa: Nej man ska inte skylla på domaren!
Ursäkta vad? I detta här fallet ska man faaaaan skylla på honom, hade han vart opartisk i denna match hade Kanada haft 10 gånger mer utvisningar än vad.

Men vi kan säga så här också, Hade sverige utnyttjat sina poverplay lite mer så kanske de hade varit en lite bättre match.

GODNATT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0