Lördag igen

Nu har dagen gått lite längre in mot kvällen, jag tänkte att jag skulle skriva om när vi var hos spåtanten men jag kan inte hitta anteckningarna som skrevs när jag blev spådd. Vi gjorde nämnligen så att vi antecknade det hon sa åt varandra så var det lättare att komma i håg :) Men nu kan jag inte hitta papperna :( Tråkigt nog :(

Ja vi kom fram till att vi skulle se Män som hatar kvinnor, jag och Helene men sen kom Angie och Babi, som absolut inte ville se den filmen, så nu sitter vi denna ovisshet och kollar på en film som går på 3an: Gröna Milen. Riktigt tråkig och deprimerande film.

En sak som spåtanten sa var att hon såg i sina kort att jag skulle passa som Fasighetsmäklare, och det har jag tänkt på ett antal gånger. Kikade på hig.se och dom har ju ett fastighetsmäklarprogram på tre år. Det kanske inte är så aktuellt just nu. Men Henrik på jobbet sa att jag borde gå på öppet hus när nu det är. Och då kan man fråga hur ofta dom går i skolan och så vidare, för det KANSKE skulle funka att jobba extra medans man går i skolan. Och Henrik går också på högskolan och han går 3-4 dagar i veckan. Sen kan man ju jobba de andra dagarna plus att man kan jobba efter skolan också. Men som sagt det är nog inte aktuellt just nu, men man kan ju kolla hur de kommer se ut.

En sak till är att jag måste läsa Matte B och C för att kunna söka till programmet, och det kan man absolut göra på distans, och det kan jag göra medans jag jobbar på Bokia. Alla andra kurser har jag som behövs :) Jag ska kolla upp när öppet hus är, kan tänka mig att det är kanske mars/april? Och sen ska jag åka dit och fråga lite frågor och så :)

Eftersom mitt vikariat går ut i December, men jag får med stor sannolikhet stanna kvar. Men OM jag får gå så har jag alltid en plan. Det känns inte akutellt att jag kommer få gå. Men det finns alltid ett men!

Nu ska jag avrunda, hoppas ni läste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0