Blir så less och matt...

.. på alla uppsägningar och varsel, så trött på det så det finns inte. Det går ut över allt och alla, hur många har blivit varslade på Sandvik? På bara Sandvik har otroligt många fått gå och alla varsel drabbar all handel överallt, för att inte tala om priserna som finns överallt, tänk dig att du har blivit uppsagd! Kul? Absolut inte, tror du att du vill ta dig ner på stan för en shoppingrunda? NEJ! Alla affärer går otroligt dåligt och vem vet kanske det drabbar även oss nere i butikerna i Sandvikens Centrum!

Mathias vet inte säkert om han kommer få behålla jobbet på Ovako, alla elektriker var ju säkra i de tidigare varseltiderna men får de inte in några ordrar under sommarn blir det stoooorvarsel på Ovako och då blir det nog så att karln min får kliva hem! Och det är ingenting jag skuttar i taket för heller. Fy fan!

P.g.a dessa pengar och jobben vi kanske inte har. har gjort att allt vi har på g läggs på is. Men som sagt kanske bara bra att allt ligger på hyllan ett tag för jag har inte en jääävla aning om vad framtiden spårar för mig. Jag vill plugga, jag vill utbilda mig, jag vill dra härifrån och jag vill bara ta reda på framtiden innan det blir nå jäkla massa lån och amorteringar. Som vi märker vet jag inte ett dugg om framtiden, jo jag vet två saker jag vill vara med Mathias och jag vill inte gå hela livet att jobba på stan!

Nu inväntar jag karln som har slutat sitt skift på Ovako, får vara glad den tid han får vara kvar helt enkelt :)

Hej hej hej hej då då då då

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0