Debatt

Läste på Blondinbellas blogg att hon skulle vara med i debatt och jag tänkte ja varför inte. Jag slog på 1an och började kolla på programmet som jag sett en gång tidigare och det var faktiskt ett riktigt intressant program och det var så otroligt många olika uppfattningar och tycken. Dom disskuterar viktiga frågor som våld i politiken och sånna saker.

Det som började programmet var en debatt om att dricka alkohol när man är minderårig.
Och jag tycker faktiskt att får man smaka alkohol av sin mamma eller pappa när man är minderårig så tror jag inte att att man kommer ha så stort behov av det när man bli äldre. Om det absolut är förbjudet i hemmet så blir det så mycket mer spännande och roligare om man gör saker man inte får göra. Därför gör man det oftare än om man får smaka hemma. Och sen när man fyllt 18 och får dricka alkohol så gör man det mer ofta än vad en person skulle göra om man fick smaka i tidigare ålder än 18. Det tror och tycker jag iallafall. Sen om det anses rätt eller fel vet inte jag.


Det här kommer jag kika på fler gånger om det är saker jag har tycke i :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0