Söndag

ja då var helgen redan slut men det gör ju inte så mycket när man inte jobbar något. det är som det är det. Har vart över till mormor och ätit och spelat bingolotto. Var ett nummer i från 100 000:- och ett nummer från 250 000:- Men det är som det är det.

Läste i en tidning i dag om alkohol och sånt. Att man verkligen måste dricka alkohol under sociala tillställningar. Appropå det. Jag har bestämt mig nu för att försöka vara nykter så länge jag kan. Jag uppskattar inte en utekväll lika mycket nu än vad jag gjorde för ett år sen och känner att det har blivit lite för mycket nu på sistonde. Och så fort man inte dricker på en fest så är man antingen med barn, man äter pencelin eller så kör man eller något. Det känns som man alltid måste ha en ursäkt för att man inte dricker något. Och har man inte det så är man tråkig. Jag förstår inte det. Hur kan man kalla någon tråkig bara för att man inte dricker. I stället för att nästan trycka ner en människa för att den försöker vara nykter för att man vill vara lite hälsosam för en gångs skull kan man inte bara säga jaha bra för dig och sen är det klart.

Nej utan nu ska jag vara hälsosam ett tag framöver för att jag känner att jag behöver det. Känner du att du måste kalla mig tråkig så varsegod.


Nej nu ska jag invänta karln men innan det ska jag kolla på Starsky and Hutch...


Kommentarer
Postat av: kusin tette

jag har vart nykter snart 1 år, :) bara sådär, utan anledning, många tycker att jag är riktigt tråkig, eller frågar om jag är kristen eller om ja är rädd för att vara otrogen, haha. lycka till :)

2008-11-03 @ 23:10:41
URL: http://tettebus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0