Klassresa

Tänkte skriva om helgen.

Allt började hemma hos mig i torsdags vid lunch! Alla tjejerna var samlade och käkade lite hemmagjord pizza och drack nån grogg :) Började bege oss ner mot Resecentrum vid 2 tiden för bussen till båten skulle gå 15.10. Vart lite härligt full och hade skitkul. Lugnade ner oss på bussen och det blev en hyffsat lugn kväll på båten i torsdags, jag och SandraA köpte en cola och Pringles och la oss i hytten :)

Fredagsmorgon var kommen och det var dags för våran första dag i Åbo. Tog en lokalbuss till hotellet och fick förvara väskorna tills incheckningen. Käkade lite frukost på hotellet. Tog nån affär och käkade lite sen var det dags för hotellet :) Var in på finska systembolaget som heler Alko :) Är man 18 får man handl allt under 22 % men det var sjuuukt dyrt. Köpte en vinflaska och en cider :) Sen köpte jag sprite och spädde ut vinet med.Hatar vin.. Men vad att göra????

Förkepan hade vi på mitt och SandraA's hotellrum :) Riktigt trevligt :) Var dags att gå ut och vi gick till Åbo Diskotek :) Hade så sjuuuuuuuuuuukt roligt att det finns inte. Kände inte en jäkel, skulle aldrig träffa dom igen så det var bara ösa järnet. Lillasyster var där så det kostade extra att gå in. 120:- och garderob 20:- så det var lite dyrt. Men värt det. Dom var på övervåningen och spelade. Medans vi stod på nedervåningen helt själva på dansgolvet och hade så jävla roligt.

Drog hemmåt vid 2 tiden och somnade inte förren 3 halv 4 men man tog sig upp klockan 10 dagen efter. Lördagen var kommen och vi käkade frukost. Mums. Sen vart det några timmar i solen med SandraH medans de andra shoppade. Vi hade inte orken. :) Lördagskväll var det dags att åka hem :) niiiice. Kom ombord på båten vid 20 tiden sen var det bara fixa i ordning sig för sista natten med gänget :) Köpte en flaska vin som faktiskt visade sig var sjukt gott :) Köpte den utan att behöva visa nå legitimation för det är ju 20 åldersgräns på vägen hem. Men det tror jag dom skiter i faktiskt. Ju mer dom säljer så :D

Klockan blev 23-00 ungefär och vi begav oss till diskot.. hahaha disko.
Dansade och hade skiiitkul. Vart bra på gång men inte var det trökigt :D Kom i säng vid 4 halv 5 tiden och Klockan ringde på kvart i 6 ungefär.

6.30 finsk tid skulle vi gå i land! Hade en halvtimme på oss :D Men drog på sig mysisar också var jag klar.

En sammanfattning:

En av de bästa helgerna och hade så jävla kul. Och har aldrig varit så sliten i heeela mitt liv. Men det bjuder jag på för jag skulle göra om samma sak igen :)

Kommentarer
Postat av: Angelica

Att man inte visste att Lillasyster var där då. Jag har ju nästan haft ihop det med sångaren Martin. Eller ja, han försökte men kom ingen vart ^^
Men ganska kul hade vi i Finland iaf!
Grattis till körkortet förresten!.

2008-04-27 @ 15:17:42
URL: http://mittlivsomokand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0